مواد غذایی مفید برای تقویت و رشد موها

هویج:هویج بهترین منبع ویتامین آ بوده وبرای سلامت پوست سر و قدرت بینایی مفید است

غلات سبوس دار:این مواد سرشار از آهن ،روی ،ویتامینهای گروه ب هستند همچنین انرژی را ارتقا می بخشند،بنابراین خوراک خوبی در بعدازظهر ها هستند.

آجیل یا مغزهای گیاهی:این دسته از مواد غذایی برای پرپشت شدن و درخشندگی مو لازم هستند.این مواد سرشار ازسلنیوم هستند .مغز گردو حاوی اسید آلفا لینولنیک است که حالت مو را بهبود می بخشد.آجیل سرشار از روی است ،کمبود روی منجر به ریزش مو میشود.

حبوبات شامل لوبیا،عدس،نخود:این مواد نه تنها سرشار از پروتیین هستند بلکه آهن ،روی بیوتین نیز در آنها یافت میشود.

تخم مرغ:سرشاراز پروتئین است همچنین بیوتین و ویتامین ب12نیز به مقدار زیاد در آن یافت میشود.

لبنیات کم چرب:این دسته مواد به خصوص ماست وشیر کم چرب سرشار از کلسیم هستند که ماده معدنی حیاتی برای رشد مو میباشد.

سبزیجات با برگهای تیره:اسفناج ،برگ چغندر و بروکلی سرشار از ویتامینهای آ ،ث هستند که بدن به منظور ساختن چربی پوست به انها نیاز دارد به علاوه سبزیجات سبز تیره سرشار از آهن وکلسیم هستند.

گوشت مرغ وبوقلمون:این مواد سرشار از پروتئین هستند کمبود پروتئین موجب شکنندگی و کم پشتی مو میشود.کمبود شدید آن نتیجه ای جز ریزش مو وتغییر رنگ آن ندارد.

/ 2 نظر / 46 بازدید
مریم

زیاد جالب نبود در ضمن معاون فناوری جرا هیج کاری نمیکند؟

الهام

وبلاگمون خشگل شده mer30[گل]